Kovo viduryje Štutgarte, Vokietijoje tradiciškai vyksta viena didžiausių pasaulyje parodų – LogiMAT. Nuo 2003 metų vykstanti paroda sparčiai plečiasi ir auga, kasmet joje pristatomi naujausi ir inovatyviausi logistikos sprendimai, karščiausios rinkos naujienos. Tai lemia ir sparčiai augantį parodos dalyvių bei lankytojų srautą. Preliminariais skaičiavimais, šių metų parodoje savo prekes pristatė apie 1 800 dalyvių iš skirtingų šalių ir apsilankė daugiau kaip 60 000 lankytojų iš viso pasaulio. Kaip pastebi parodos organizatoriai, dažnas apsilankymas parodoje baigiasi naujų verslo ryšių užmezgimu. Į parodą sustiprinti esamus ryšius ir pasižvalgyti naujų partnerių vyko ir Nika Service komanda. Tie, kas nuolat stebi pasaulines krovos technikos vystymosi tendencijas, turėjo pastebėti kad ekonomiškai išsivysčiusios šalys vis daugiau dėmesio skiria ekologijai. Jeigu gamintojai nesugalvos ekologiškai švarių vidaus degimo variklių, darytina prielaida, kad iki šiol naudojamus krautuvus su vidaus degimo varikliais anksčiau ar vėliau išstums elektrinė, ekologiška krovimo technika. Juolab, kad pastaroji savo techniniais rodikliais nenusileidžia, o kartais ir lenkianti analogus su vidaus degimo varikliais.
Ekologiškumo diegimo procesus skatina ir atitinkamos Europos Sąjungos direktyvos, reglamentuojančios net kelių transporto rūšių variklių išmetamųjų dujų emisijų palaipsninį mažinimą. Prieš keletą metų buvo reglamentuotos vilkikų ir sunkvežimių taršos normos, vėliau buvo susirūpinta, kaip didinti traktorių ekologiškumą, o dabar atėjo krautuvų, tiek frontalinių, tiek ir šakinių eilė. Ilgą laiką krautuvai galėjo turėti Euro 3 standartus atitinkančius variklius, bet dabar reikalavimai griežtėja, todėl nuo 2019 – 2020 m. visiems krautuvams bus taikomas taip vadinamas Euro Stage IV – V standartas. Tai reiškia, kad dyzeliniai varikliai tūrės būti ekologiškesni, bus naudojamas Ad Blue, todėl tokia krovos technika brangs. Taip naujos kartos dyzeliniai varikliai, atitinkantys Euro 4 ir Euro 5 taršos standartus, beveik trečdaliu pabrangina krautuvo gamybos savikainą ir jo eksploatacijos išlaidas
Elektra varomiems krautuvais panašūs reikalavimai nėra aktualūs, todėl jie jau dabar tampa ekonomiškai naudingesni. Nors, kol kas, pradinė tokių krautuvų kaina, lyginant su modeliais su vidaus degimo varikliais, yra kiek didesnė, paskaičiuota, kad jie greičiau atsiperka, nes jų eksploatacijos kaštai yra mažesni – prieš darbą nereikia šildyti tokių krautuvų variklių, nebūtina laikyti degalų atsargų, išsikrovus akumuliatoriui jį greit ir paprastai galima pakeisti kitu ir toliau tęsti darbus. Rūgštinius akumuliatorius keičiant moderniomis ličio jonų baterijomis, gerokai pailgėja krautuvų baterijų tarnavimo laikas, išauga jų našumas. Kaip tik todėl parodoje didžiausias dėmesys buvo skirtas būtent šios rūšies akumuliatoriais varomiems krautuvams ir pačioms ličio jonų baterijoms.
Patvirtindami prielaidas, kad ateitis priklauso elektrai parodoje savo elektrinius krautuvus pristatė garsiausi pasauliniai gamintojai – Linde, Toyota, Mitsubishi, Hyundai, Jungheinrich bei nemažai kinų technikos gamintojų. Tai, kad kinai savo gaminius pristato tokio lygio parodose, leidžia kalbėti apie augančią šios šalies produktų kokybę, o nuostatą, kad „kiniška prekė“ yra „blogos prekės“ analogas, reiktų pamiršti. Kinija – didelė šalis su gerai išvystyta pramone, joje vieną po kitos gamyklas atidaro pasauliniai automobilių ir specialios technikos gamybos lyderiai, tuo pačiu auga ir kinų gaminamos technikos kokybė. Parodos LogiMAT 2018 dalyviai, Kinijos gamintojai Anhui Forklift ir Hangcha Group įsitvirtino tarp TOP10 pasaulio šakinių krautuvų gamintojų, o kiti, tokie kaip EP – prie šio dešimtuko slenksčio. Neretas, taip vadinamas „pasaulinis prekinis ženklas“ savo krautuvus sėkmingai surenka Kinijos gamyklose.
Taip pat parodos lankytojai galėjo apžiūrėti ir susipažinti su vieno iš didžiųjų krautuvų segmento lyderio – Kalmar – milžiniška krovos technika. Kalmar – specifinė, didelės keliamosios galios technika, tačiau ji yra nepamainoma tokiose objektuose kaip jūrų uostai, geležinkelio stotys ar oro uostai, gebantys priimti didelius lėktuvus. Ir šis gamintojas neliko nuošalyje elektros ir parodoje pristatė savo naujos kartos 5-18 tonų keliamos galios elektrinius krautuvus, greta kurių puikavosi to paties gamintojo krautuvai skirti jūriniams konteineriams ir puspriekabėms.
Be skirtingo dydžio ir galios krautuvų parodoje buvo eksponuojami papildomi, sandėliavimo ar krovos darbus palengvinantys, įrenginiai ir priedai – neslidūs šakinių krautuvų šakių apdangalai, specialiai medienai ar metalo gaminiams skirtos šakės, pasisukanti pakėlimo šakių sistema, kompaktiški krautuvo kabinos (kai dirba žmogus) vėdinimą ar šildymą užtikrinantys kondicionieriai, ergonomiškos, keičiamos kabinos ir pan.
Dirbti tenka įvairaus dydžio sandėliuose, todėl mažesnėms patalpoms įvairūs gamintojai pasiūlė platų mažosios sandėliavimo technikos spektrą – konteinerių vilkikus, vežimėlius, iki dešimties tonų svorių krovinius galinčius pervežti rankinius vilkikus ir t.t.
Atskirą kategoriją parodoje sudarė valymo technika ir įrenginiai. Čia taip pat buvo gausu įvairaus tipo modelių, varomų elektra ar turinčių vidaus degimo variklius. Vieni jų buvo skirti vidaus patalpų valymui ir priežiūrai, kiti – įmonių, gamyklų ar sandėlių teritorijų valymui.
Apžiūrėjus parodą, pabendravus su jos dalyviais, tapo aišku, kur išsivystęs pasaulis linksta, kalbant apie krovos techniką. Ekologija ir ekonominis našumas, tai kelias į modernios krovos ateitį. Logistikos srityje dirbančioms Lietuvos įmonėms šias tendencijas reiktų įsivertinti ir pamažėl ruoštis turimo krautuvų parko atnaujinimui.